Hos Hudik Hästsport får du personlig service och snabb leverans.
Butiken hittar du i Glada Hudik:
Hudik Hästsport
Östanbräcksvägen 67
824 93 Hudiksvall
BUTIKENS ÖPPETTIDER:
Webbutiken har ALLTID öppet när det passar DIG!
Det går perfekt att beställa i webbutiken och få levererat i skåp utanför butik
Kontakta oss via E-post dygnet runt. Vi har som mål att du ska ha fått svar på dina frågor inom 24 timmar under vardagar.
NU KAN DU BETALA MED SWISH VIA PAYSON
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
Butiksadress / returadress:
Hudik Hästsport
Östanbräcksvägen 67
824 93 Hudiksvall
Org.nr: 556945-0710
Beställningsvaror: Ring eller skicka mail för exakt info
Vi förbehåller oss för eventuella lagerfel då våra varor hänger i butik och inte på ett lager. Varan kan finnas i en kunds varukorg, och försvinner inte ur lagersaldo förrän kunden har betalat. Vi reserverar oss även för tryckfel och förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel. Eventuell rabattkod kan ej användas till reavaror eller beställningsvaror
Vi skickar beställningar med DHL i första hand och mindre brev med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.
Rabattkoder är giltiga 2 månader från det datum kunden emottagit koden
Outlösta paket
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån. brev 14 dgr) så förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för fraktavgifter, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350kr.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Varor som du vill byta/returnera ska vara oanvända och alla etiketter ska sitta kvar. Det går inte att byta gratisprodukter eller bonusprodukter. Du betalar själv returfrakten. Retur sker till Butiksadressen. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Vi accepterar inte retur på varor som ser använda ut eller returneras med hästhår! Värdeminskningsavdrag görs iså fall med 30% av varans värde, vilket motsvarar det pris vi kan ta ut i butik efter hantering, rengöring och tvätt
Bearbetade artiklar (klubbkläder och klubbtryck) bytes ej och kan ej återlämnas.
PaysonDirekt är en smidig, säker och snabb betallösning där Du kan betala med SWISH, via kort (Mastercard/Visa) eller Internetbank.
- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. 507-9165. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid när du väljer förskottsbetalning)
HUDIK HÄSTSPORT- Presentkort Vid betalning med presentkort, var noga att kolla datum. Utgånget datum gäller ej
Checkout
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Minibelopp 0kr
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser enl. nya GDPR. Vi använder bara dina personuppgifter för att administrera och leverera våra varor och tjänster samt tillhandahålla support. Vi lämnar inga uppgifter till andra personer/företag
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Vill du komma i kontakt med oss så gör du det genom att skicka ett mail till: info@hudikhastsport.se
Kontakta oss på e-post dygnet runt. Vi har som mål att du skall ha fått svar på dina frågor inom 24 timmar under vardagar.
070-
Hos Hudik Hästsport får du personlig service och snabb leverans.
Den fysiska butiken hittar du i Glada Hudik där vi hyr en lokal i Ridhuset hos Hudiksvalls Rid och ponnyklubb
Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du handlar hos oss och därför vill vi finnas tillhands för att besvara frågor kring produkter och ditt köp. Säkraste sättet är via mail, då vi besvarar mail så snart vi hinner. Det går även bra att ringa, men det kan vara svårt för oss att svara då vi kan vara upptagna med kunder i butik
Vi vill även att du ska vara helt nöjd med ditt köp, så hör gärna av dig direkt om det är något du inte är nöjd över eller om du har frågor kring leveransen. Recensera sen ditt köp via det uppföljningsmail som kommer inom ca 10 dgr, så bjuder vi på en rabattkod.
Hos Hudik Hästsport får du personlig service och snabb leverans.
Butiken hittar du i Glada Hudik:
Hudik Hästsport
Östanbräcksvägen 67
824 93 Hudiksvall
BUTIKENS ÖPPETTIDER:
Webbutiken har ALLTID öppet när det passar DIG!
Det går perfekt att beställa i webbutiken och få levererat i skåp utanför butik
Kontakta oss via E-post dygnet runt. Vi har som mål att du ska ha fått svar på dina frågor inom 24 timmar under vardagar.